gebruikers applicatie instellen

Gebruikers applicatie instellen (gele menutab 'Contactpersonen')

Je vindt al de contactpersonen en/of gebruikers in deze lijst, binnen jouw bedrijfsaccount.

De lijst bestaat uit een foto van de contactpersoon (indien toegevoegd), de naam, het gebruikersnaam en het autorisatie niveau. De gebruikersnaam of emailadres heeft de contactpersoon nodig om in te loggen.

Het paswoord ontvang je bij de aansluiting, maar kan je steeds aanpassen of resetten op basis van het emailadres of de gebruikersnaam.

Op deze pagina kan je gegevens van de geselecteerde contactpersoon wijzigen, alsook contactpersonen toevoegen of verwijderen (rood kruisje), als je hiervoor de rechten hebt.  Heb je hier geen machtiging voor, dan kan je alleen de contactpersonen inzien. Je kunt jezelf niet verwijderen.

De contactpersonen bestaan uit (gebruikersrechten):

  1. Beheerders
  2. Gebruikers
  3. Assistent gebruikers
  4. Administrateur
  5. Medewerker/Contact

Beheerders

Beheerders hebben het hoogste autorisatie niveau binnen het systeem. Beheerders mogen o.a. contactpersonen aanmaken en verwijderen, bedrijfsgegevens aanpassen en uiteraard zowel vraag als aanbod plaatsen, wijzigen en verwijderen.

Gebruikers

Een gebruiker mag aanbod en vraag plaatsen maar niet verwijderen. Daarnaast kan een gebruiker zijn eigen gegevens wijzigen maar niet die van andere contactpersonen

De overige contactpersonen hebben geen autorisatie en worden gebruikt om bijvoorbeeld naar te sms-en.

Instellingen per contactpersoon:

Hiervoor klik je op de contactpersoon die je wil wijzigen. Niet allen de directe gegevens zoals naam en telefoonnummer, wachtwoord, ..., maar ook diverse instellingen zoals notificaties.

Wanneer je 'Beheerder' ben kan je alle contactpersonen wijzigen. Een 'Gebruiker' kan alleen zijn eigen gegevens wijzigen.

Voor elke contactpersoon geldt dat tenminste een achternaam wordt ingegeven.

Belangrijk

  • De achternaam is verplicht
  • Vergeet het email adres en gsm nummer niet wanneer je notificaties wilt
  • Kijk goed naar het autorisatieniveau
  • Stel de notificaties juist in. (lees verder onderaan)

Notificaties:

Notificatie en vermelding bij vraag en aanbod

Je kunt een notificatie krijgen als je als contactpersoon bij een vraag of aanbod artikel staat. Welk soort notificatie je krijgt, email, sms etc. is afhankelijk wat hier ingevuld staat.

Dagelijkse lijst = een reminder lijst per email met het courante vraag en aanbod welk wij om 14 uur verzenden

Ontvang copie = bij meerdere beheerders/gebruikers > aanvinken als je ook een notificatie per mail wenst te ontvangen

Van extern = notificatie van aanvragen via externe invulformulieren (zoals bijvoorbeeld op de buitenkant van de website of jouw bedrijfspresentatie)

Vragen ontvangen van 'iedereen - iedereen behalve concurrenten - collega's = hier selecteer je van wie je de vragen wenst te ontvangen. (lees voor meer uitleg in de helpdesk bij 'Groepen' )

Per E-mail ontvangen direct verstuurde vragen (Spoedvraag of aanbestedingen)

Wanneer een (spoed)vraag wordt verstuurd kan je een notificatie krijgen per e-mail. Of je deze krijgt is afhankelijk van de onderstaande instellingen

  • Geen: Je ontvangt geen enkel notificatie
  • Alle: Je ontvangt alle spoedvragen (zowel BE als NL)
  • Op basis van uw werkregio: Indien er een vraag is binnen jouw 'voorkeurs werkregio' krijg je een notificatie
  • Op basis van aanbod/inventaris: Indien je een gelijksoortige artikel hebt in jouw aanbod/inventaris (zie lijst 'plaats aanbod) krijg je een notificatie
  • Op basis van aanbod/inventaris in jouw werkregio: Indien je een gelijksoortige artikel hebt in jouw inventaris én deze binnen de werkregio valt, gekoppeld aan dit artikel (aanbod), krijg je een notificatie
  • Op basis van aanbod/inventaris met eigenschappen in jouw werkregio: Indien je een gelijksoortige artikel hebt in jouw aanbod/inventaris én deze tenminste aan de eigenschappen van het artikel voldoet én deze binnen de werkregio valt, gekoppeld aan het artikel, krijg je een notificatie

Per SMS ontvangen direct verstuurde vragen (€ 0.12/bericht) (Spoedvraag)

Idem zoals uitleg bij bovenstaand punt per email. Gelieve er wel rekening mee te houden dat er hieraan communicatiekosten verbonden zijn. Sinds de smartphones wordt deze optie nog nauwelijks gebruikt.

Mailings

Periodiek kan je mailings van ons verwachten óf een sms-alert. Dit kan een diefstalmelding zijn of bijvoorbeeld een nieuwsbrief.

Voor de Wegenbouw.be nieuwsbrief en productinformatie mailings: schrijf je in op de buitenkant van de website (dus niet in de applicatie).

  • gratis entreeding.com nieuwsbrief (email)
    Wekelijks verstuurt Entreeding een nieuwsbrief met daarin de laatste nieuwtjes.
  • gratis Entreeding.com productinformatie (email)
    Sporadisch versturen zij productinformatie
  • gratis diefstal notificatie (SMS)
    Helaas regelmatig worden wij verzocht een diefstal melding te doen.
  • gratis evenementen notificatie (SMS)
    Sporadisch versturen wij een evenementen SMS
gebruikers applicatie instellen

homepage applicatie

Na het inloggen verschijnt de homepage van de Infra App. Deze geeft overzicht van de situatie van het moment aan. De pagina ververst elke minuut. Rechts kan je een help tabje vinden. Klik je hierop dan verschijnt de helpfunctie met woord en uitleg, zoals op iedere andere pagina doorheen de applicatie.

Uitleg homepage applicatie

een vraag plaatsen

een vraag plaatsen in de applicatie: je hebt betongranulaat 0/40 of een rupsgraafmachine incl. machinist nodig. Win tijd en werk efficiënter door direct op kantoor of de werf jouw vraag te plaatsen. Met één klik worden vele nutteloze telefoontjes worden uitgespaard.

Uitleg een vraag plaatsen

aanbesteding - offerte-aanvraag plaatsen

Een gecombineerde offerte aanvraag of aanbesteding plaatsen: je selecteert de werkzaamheden, producten, machines ... welke in jouw project begrepen zijn, en applicatie levert met één actie de aanbesteding (aanvraag) af bij de juiste bedrijven.

Uitleg aanbesteding / offerte-aanvraag plaatsen

aanbod plaatsen

Jouw aanbod bestaat uit je leveringsprogramma (werkzaamheden, machines, grondstoffen, tijdelijk personeel, etc.) en specifiek aanbod welk je bijvoorbeeld (weldra) beschikbaar hebt op een werf of op de eigen stockageplaats. Hoe plaats je dit in de applicatie? En wanneer is het ter beschikking ?

Uitleg aanbod plaatsen

detailpagina aanbod parameters invullen

Wanneer je een nieuw aanbod aanmaakt, verschijnt de detailpagina na jouw keuze (machines - transport & vrachtruimte - grondstoffen & producten - hulpmiddelen - personeel - werkzaamheden). Vul deze met alle parameters zo volledig mogelijk in. We denken aan specificaties, plaats en werkregio, etc.

detailpagina aanbod parameters invullen

beschikbaar stellen van aanbod

Beschikbaar stellen van aanbod (Witte status <> Groene status). Heb je een bepaalde machine of vrachtwagen met of zonder bediener vrij één van de komende werkdagen, of start je weldra een werf waar je teelaarde of andere grondstof gaat uitgraven, stel jouw aanbod dan 'beschikbaar' (groene status).

Uitleg beschikbaar stellen van aanbod

aanbod beschikbaar stellen met QR code

Ben je klaar met jouw opdracht, en wil je de machine dadelijk beschikbaar stellen (groene status), scan de QR-code en klikt op aanbieden in de Infra App. Het systeem ziet waar de machine op dat moment in België of Nederland staat en biedt deze dan ook dadelijk aan in dat werkgebied.

Uitleg aanbod beschikbaar stellen met QR code

werkregio instellen

Bij zoeken in alle aanbod zal je aanbod alleen getoond worden in de regio waarop gezocht wordt indien deze tot je werkregio behoort. Belangrijk dus om jouw werkregio's juist in te stellen. Je kan meerdere werkregio's aanmaken, als je aan activiteit / machine een grotere werkregio wenst toe te wijzen.

Uitleg werkregio instellen

zoeken in aanbod

Wie heeft er wat en waar ter beschikking? Naast het plaatsen van een vraag, kan je binnen de applicatie ook gericht zoeken in het aanbod van de andere bedrijven. Je selecteert de categorie, en met de zoekspecificaties kan je het resultaat verder filteren. Groen gemarkeerd aanbod is dadelijk beschikbaar.

Uitleg zoeken in aanbod

zoeken in vraag

Wanneer iemand een vraag plaatst in de applicatie worden deze gemaild naar de collega bedrijven voor wie de aanvraag van toepassing is. Je kan deze vragen ook raadplegen in de applicatie bij 'zoeken in vraag'. Na selectie van een item, krijg je de lijst indien er aanvragen voor dat item open staan.

Uitleg zoeken in vraag

reageren op aanbestedingen

Offerte-aanvragen en aanbestedingen, die geplaatst worden binnen de applicatie & via de website, verschijnen in een lijst in de Infra App. Afhankelijk van jouw instellingen, ontvang je deze ook in jouw mailbox als de parameters zoals bij. werkregio en uit te voeren werken matchen met jouw aanbod.

Uitleg reageren op aanbestedingen

vrachtruimte aanbieden of vragen

Je moet een rupskraan van Antwerpen naar Rotterdam brengen. De kraan blijft 3 weken staan dus de dieplader gaat leeg terug. Je wilt graag een vracht van een ander vervoeren in de richting van jouw eindbestemming. Als is het maar van Terneuzen tot Sint-Niklaas. Met vrachtruimte in de applicatie maak je dit kenbaar.

Uitleg vrachtruimte aanbieden of vragen

bedrijven opzoeken

Via de zoekfunctie 'zoek bedrijf' in de Infra App, heb je toegang tot een volledige bedrijvendatabase actief in onze branche. Eerst worden de 'leden' getoond, daarna de 'niet-leden' met bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer.

Uitleg bedrijven opzoeken

groepen

Maak eigen netwerk binnen de applicatie met 'groepen'. Bij het plaatsen van vraag of aanbod kan je aangeven of je een groep wilt gebruiken. De vraag of aanbod is vervolgens wel of niet zichtbaar voor de groep. Er zijn 2 groepen, te weten: Concurrenten en Collega's (bedrijven waarmee je bij voorkeur samenwerkt).

Uitleg groepen

homepage bedrijfspresentatie instellen

Bedrijven aangesloten op de Infra App krijgen ook een volledige bedrijfspresentatie. Als je beheerder bent kan je deze zelf instellen en wijzigen. Hoe werkt dit?

Uitleg homepage bedrijfspresentatie instellen

certificaten uploaden

In de applicatie bestaat ook de mogelijkheid om aan te geven over welke certificaten jouw bedrijf beschikt en deze op te laden. Deze certificaten worden dan getoond op jouw bedrijfspresentatie.

Uitleg certificaten uploaden

externe reacties raadplegen

Externe reacties zijn reacties van leden of (niet) leden -- specifiek aan jou gericht -- op jouw bedrijfsprofiel of een aanbod, die verstuurd zijn via invulformulier op de websites (wegenbouw.be/ entreeding.com ), jouw bedrijfspresentatie (niet-leden gedeelte) en via invulformulier in de applicatie.

Uitleg externe reacties raadplegen

statistieken raadplegen

Om de respons van ons platform te bekijken, hebben wij ook statistieken in de applicatie ingebouwd. Je hebt stats per item, van jouw bedrijfspresentatie, van belacties en meer ...

Statistieken raadplegen

eigen website met website+ systeem

Dadelijk jouw eigen website met de Infra App, het is ook mogelijk. We koppelen ons website+ systeem in de app met jouw domeinnaam, en je website is online. Maak je een aanbod aan in de app, dan wordt het dadelijk ook gepubliceerd op jouw eigen website. Tijdsbesparing en geen dubbel werk.

Uitleg eigen website met website+ systeem

verkoop machines en doorplaatsen op andere platformen

Te koop aanbieden van machines en materieel, en tegelijk doorplaatsen op andere platformen is nu ook mogelijk. Er werden koppelingen vanuit de applicatie hiervoor gelegd. Bij sommige is de doorplaatsing gratis, bij andere is dit betalend en kan je hiervoor saldo opladen in de applicatie.

Uitleg verkoop machines en doorplaatsen op andere platformen

aandachtspunten Infra App

Hierna nog enkele belangrijke aandachtspunten m.b.t. het gebruik van de Infra App, en jouw wegenbouw.be account.

Aandachtspunten Infra App
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x